duminică, 14 octombrie 2012

Nestemate

Acum cind lumea este invadata de tot felul dr muzici,de tot felul de sarbatori si traditii  aduse de nu stiu unde  le recomand sa asculte macar odata aceste piese alese la intimplare.
Sunt nestemate ale muzicii noastre.
Mi-au venit in minte asa dintr-o data cind mi-am propus sa fac o lista cu ele.
Nu se compara cu manelele de azi,ascultate peste tot.
Peste tot unde mergi vezi fete si baieti  cu firu in ureche ascultind manele.
Eu le propun sa asculte daca au timp aceste melodii
Marie,Marie-Tudor Gheorghe
Ana ,zorile sa varsa-Ioan Bocsa
Banii,banii-Florentin Iosif
Douazeci de primaveri-Dumitru Constantin
Bata-l Dumnezeu,sa-l bata-Sava Negrean
Da Doamne, sa mor cintind-Cornel Borza
La fintina s-un izvor-Mariana Draghicescu
De nu ai batrini sa-i cumperi-Maria Didraga
Gugulan cu car cu mere-Dumitru Chepetan
Saraca copilarie-Achim Nica
Doamne nu ma-nbatrini-Dumitru Constantin
Doamne atita mi-i de greu-Dragan Muntean
La fintina parasita-Iosif Ciocloda
Doamne la dusmanii mei-Cristian Pomohaci
Tulai Doamne bine mi-i -Cornel Borza
Lung ii drumu si batut-Lucretia Ciobanu
Le recomand sa-i asculte pe acesti interpreti si nu numai.
Maria Tanase,Irina Loghin,Mariana Deac,Ionut Fulea,Ileana Sararoiu ,Adela Dumitrache,Gabriela Tuta,Voichita Suba,Vladuta Lupau ,Lavinia Goste si multi multi altii.
Sa lase la altii manelele .
Avem o muzica asa de frumoasa.Te unge pur si simplu la inima.Poti sa si plingi,poti fi si vesel cind asculti o astfel de muzica.
Avem atitia solisti si soliste de valoare.
Nu de manele avem nevoie.
Nu de sarbatori si traditii luate de la altii avem nevoie.
Le avem pe ale noastre.Ar fi pacat sa le pierdem.Ar fi pacat sa le uitam.

4 comentarii:

  1. Cei mai ,,tari'' interpreţi de muzică populară, în opinia mea: Cornel Borza, Achim Nica, Cristian Pomohaci, Ioan Bocşa, Radu Ciordaş, Drăgan Muntean, Dumitru Sopon, Fraţii Petreuş, Liviu Vasilică, Felician Fărcaşiu, Emil Gavriş. Iar interprete: Florica Zaha, Viorica Flintaşu, Ramona Fabian, Veta Biriş, Angela Buciu, Lucreţia Ciobanu, Sava Negrean - Brudaşcu, Elena Roizen, Mariana Deac şi Mariana Anghel, Maria Butaciu. Nu-mi amintesc acum şi alte nume, dar sigur am uitat multe dintre valorile cântecului nostru popular.

    RăspundețiȘtergere
  2. ASA ESTE FLORINE.NU SE COMPARA CU MANELISTII.
    SA O ASCULTI PE MARIANA DRAGHICESCU E O PLACERE.
    SAU PE ACHIM NICA.
    SAU PE DRAGAN MUNTEAN.
    SAU PE SAVA NEGREAN- BRUDASCU SI URMASELE SALE, FATA POPII DIN PLOPIS, ALEXANDRA CHIRA SAU DOCTORITA VLADUTA MARIOARA LUPAU.
    E BINE CA MAI SUNT OAMENI IN TARA ASTA CARE PRETUIESC VALORILE ACESTUI POPOR CREATIILE LUI AUTENTICE

    RăspundețiȘtergere
  3. A, stai că am uitat pe Maria Marcu, Ilie Muţiu, Maria Tudor! Şi mai sunt mulţi alţii pe care memoria mea nu-i poate scoate acum la iveală.

    RăspundețiȘtergere
  4. Desigur ca nu putem sa-i amintim pe toti.Sunt foarte multi.

    RăspundețiȘtergere