luni, 17 aprilie 2017

Zoltan Farmat-Publicul a fost pentru mine totul

picuiri dintr un interviu facut de mine cu Zoltan Farmati si publicat in ziarul Observator aradean

Domnule Farmati v-ati nascut la Simleul –Silvaniei. Aici ati inceput si fotbalul
-Sunt nascut la Simleul Silvaniei ,in 9 iulie 1924,intr o familie cu noua copii ,dintre care sase baieti.Pot sa spun ca cinci mai traiesc si astazi  nn-la data realizarii interviului.Aici la echipa Magura ,am inceput fotbalul la 12 ani.
Cum ati ajuns la Arad
-Am venit la ITA in 1947, cind echipa avea deja un campionat cistigat.Am dorit sa joc la Arad sis a ma stabilesc in Arad.nn Farmati va locui in Arad pina la sfirsitul vietii, 3 ianuarie 2006.Nu au fost dificultati si piedici sa plec de la Ferrar Cluj.In acel an 1947, am fost cerut de conducatorul lui U ,dr. Iuliu Hateganu ,sa joc in continuare in Cluj.De asemenea am fost imprumutat pentru jocuri amicale internationale  echipelor Dinamo Bucuresti si CSU Timisoara si altor echipe.
Primele mele meciuri ale mele la ITA au fost cele din Turneul de la Budapesta .Primul joc oficial a fost abia in etapa a doua .Contra fostei mele echipe Ferrar ,nu am jucat in prima etapa,cind ITA a cistigat cu 1-0 prin golul inscris de Bonyhadi din 11metri.
Traian Ivanescu, povestea ca ,la antrenamentele nationalei extremei dreapta  i se dadeau citiva metri avans  si tot nu reusea  sa va depaseasca.Este adevarat
-Este adevarat.Asa a fost si ma bucur ca un coleg de nationala si a amintit de mine.Intr-adevar posedam o viteza foarte buna  si ca fundas trebuia sa apar poarta  prin mijloace corecte de deposedare.Aici vreau sa adaug ca nu am primit nici o suspendare  in cariera mea  si de asemenea  in multe jocuri  cind portarul era,, batut,, interveneam eu ,,salvatorul.
 .......
Cine ar fi dupa dumneavoastra  cel mai bun fotbalist roman din toate timpurile
-Dupa parerea mea ,acum cind I- am vazut jucind  pe aproape toti, Bodola Baratky,Dobrin, Balaci, Hagi pentru mine, cel mai bun dintre toti, ramine Jozsef Pecsovszky,Ceala ,cum ii ziceam noi.
Care era programul unui fotbalist de la ITA
-Fiecare jucator participa in fabrica ,la locul lui de munca la patru ore de program-de la 8 la 12.Antrenamentele aveau loc marti, miercuri, joi si vineri si depindeau de programul stabilit de antrenori. Mai duri cu cei rai au fost  Ghita Albu si Coloman Braun.
Ce parere aveti despre publicul aradean
-Mare diferenta intre ceea ce a fost stadionul aradean in perioada mea  si ceea ce vad acum.Atunci stadionul era arhilin,neincapator ,iar acum nu e plin nici cind intrarea e gratuita.Eu  stiu ca publicul aradean iubeste fotbalul si cu toate greutatile cred ca se va intoarce la stadion in numar cit mai mare Echipa reprezinta Aradul  si e pacat ca nu o gasim printre cele mai bune din tara.
Publicul pentru mine a fost totul. Inainte de orice eu am jucat pentru publicul din tribuna.
Ati indrazni sa alcatuiti unsprezecele UTA-ei din toate timpurile

GORNEA-VASS, LORANT, POZSONYI ,FARMATI-BAKUCZ I,PECSOVSZKY-PIRCALAB (BELA KOVACS),  BONYHADI, VACZI I. TOTH III

In activitatea mea de jurnalist la Observator aradean, am realizat si publicat interviuri cu Mozes VASS, Zoltan FARMATI, Gyorgy VACZI I,Andrei MERCEA,Nicolae DUMITRESCU III jucatori in echipa facuta de Baronul NEUMAN  dar si cu  Toma JURCA, Hristos METCAS, Petre SCHIOPU ,Nicolae PANTEA,Mihai FLORE, Nicolae BRETOTEANU si multi altii.Am stat de vorba cu Jozsef KAPAS si Ioan CIOSESCU. Ei nu au vrut sa apara interviuri cu ei.

Sunt interviuri de colectie pentru mine.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu