marți, 27 noiembrie 2012

Achim Nica

În aceste zile ne-a părăsit un nume de referinţă pentru tradiţiile şi obiceiurile noastre,  Achim NICA.
A fost doinitorul numărul unu al Banatului.  L-am văzut de nenumărate ori pe scena Căminului cultural din Târnova.   EL şi Doina Banarului din Caransebeş, El si Ana Pacatiuş, EL şi Dumitru Chepeţan,  EL şi Florentin Iosif,  EL si Valeria Colojoară,  El şi mulţi alţii...
N u era om în sat să nu-i fi plăcut măcar un cântec din repertoriul lui.
L-am auzit de mic copil doinind  "Patru boi leagănă caru",  "La Obreja-ntr-o grăgină",  "Săracă copilărie".
L-am ascultat pe Florentin Iosif cu "Banii,banii" şi "La birtuţu din pădure"... Am ascultat-o pe Valeria Colojoară . Am ascultat-o si pe Ana Pacatiuş cu "Mândruliţă ,mândră almăjană".
Cât de frumos cânta Dumitru Chepeţan "Gugulan cu car cu mere"!
Erau o gramada de instrumentisti talentati la Doina Banatului.
În vremea aceea nu oricine putea să fie promovat. În orice domeniu. Şi era foarte bine.
Achim Nica ! Ce voce! Ce repertoriu !  Unde suntem  ?                                                              Guta,Vijelie,Salam si nu marile nume ale acestei ţări.
Cine dracu ne-a prostit in asa hal ?
O lacrimă pentru cel ce a fost,  pentru noi toţi,  ACHIM NICA!

Un comentariu: