luni, 27 august 2012

Ion Ghitulescu

In aceste zile Ion  Ghitulescu ,crainicul sportiv, implineste o varsta frumoasa.Crainicul.Mai exista un Ion Ghitulescu cantaretul.
Au trecut multi ani de cand l-am ascultat prima oata pe Ion Ghitulescu.
Un prieten mai mare ca mine cu doi ani imi spunea de el ca alterneaza mingea cu balonul in transmisiile lui.
Apoi l-am ascultat si eu.Alterna intr-adevar mingea si balonul.
Transmitea numai de pe ,,Dinamo,,in campionat.
Transmitea si jocurile nationalei,toate, numai el.
Si parada militara de la 23 august tot el o relata.
A transmis un joc UTA-Dinamo de la Arad,singurul de la Arad.A batut UTA cu 1-0.A marcat Petescu.Cred ca a plecat suparat la Bucuresti..
A mai fost odata la Arad inainte de 89 la un meci UTA 70-Romania 70, impreuna cu Ioan Chirila si Cristian Topescu.
Atunci am vorbit si i-am cerut sa-mi dea autograf pe cele mai bune cinci  rezultate ale echipei Romaniei,meciuri pe care le-a comentat pentru radioascultatori.
Au fost meciurile cu Italia 1-0,cu Cehoslovacia cand a dat gol Mateianu,2-1 cu Anglia de la Bucuresti, si inca doua.
Dimineata realiza matinalul.Joi dimineata il ascultam cu sufletul la gura.Dupa stirile de la ora 6.00 ne citea rezultatele din cupele europene,sferturi,semifinale.
Mergeam la lucru toba de rezultate.Nu lipsea nici unu.Mai era si Nicolae Muntean la Europa libera.Mai era
si Radio Espana international la care ascultam toata noaptea.
Dinamovist,nedinamovist Ion Ghitulescu era pentru noi un  om bine informat.Nu cred ca exista un om care sa fi ascultat radioul ,care sa nu fi auzit de Ion Ghitulescu.
Mare mincinos ,ziceau unii.Poate, relatarea trebuia sa fie interesanta.
Cam toti il ascultau.Doar Victor Tudor Popa isi mai permitea cate o gluma cand la coordonarea emisiunii ,,Fotbal minut cu minut,, sau ,,Sport si muzica ,,se afla Ion Ghitulescu.
Ion Ghitulescu a fost si va ramane pentru mine una din vocile care m-au facut sa vad fotbalul.

Un comentariu:

  1. Ma numesc Zor Dorian si am 48 de ani. Imi placea si mie foarte mult vocea acestui om si comentariile sale in general. Ba chiar odata l-am si inregistrat pe magnetofonul meu Majak 205 cand a jucat Dinamo acasa la Liverpool, prin 1985 parca in Cupa Campionilor Europeni. Imi pare rau ca nu am pastrat banda. Parca il aud si acum:
    Buna seara dragi ascultatori, va vorbesc de pe Anfield Stadion unde se disputa asta seara prima mansa din Cupa Campionilor Europeni dintre FC Liverpool si Dinamo Bucuresti. Trebuie sa va spun ca (zicea ceva de stadion si capacitatea exacta a nr de locuri)... si aceasta cu meticulozitatea engleza etc. Apoi o faza de infarct a lui Dinamo cand Augustin.... Augustin singur cu mingea.... intra in careul de 16 m si ... baraaaa, baraaa, vai de mine ce gol putea fi, ce 1-0 putea fi pentru Dinamo, ce pacat, ce pacat! Aia din Radioufuziune daca au inregistrarea, si sigur o au, pot confirma inceputul exact cum l-am descris eu la inceput.

    RăspundețiȘtergere